Fryderyk Franciszek Chopin’in “Życzenie” Adlı Şarkısı ile Franz Liszt’in “Mädchens Wunsch” Adlı Transkripsiyonunun Karşılaştırmalı Çözümlemesi

On dokuzuncu yüzyılda yaşanan sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler müzik alanındaki gelenekleri değiştirmiş ve yeni geleneklerin temelini atmıştır. Konservatuvarların, sahnelerin, konserlerin ve basımevlerinin çoğalması birbirinin gelişimini tetiklemiş ve parlak virtüözlerin yolunu açmıştır. Sanat merkezlerinden biri olan Paris, birçok besteci-icracıya ev sahipliği yapmıştır. Franz Liszt ve Fryderyk Franciszek Chopin bu müzisyenler arasındadır.

Eserlerinin büyük bir kısmı piyano için olan Chopin’in, yayımlama amacı gütmeden yazdığı on dokuz şarkısı vardır. Eserlerin dönemin olanakları dâhilinde tanıtılması, yayılması, seslendirilmesi ve öğrenilmesi amacıyla yapılan uyarlamaların popüler olduğu on dokuzuncu yüzyılda Liszt, Chopin’in şarkıları arasından altı tanesini seçerek onları solo piyano için uyarlamıştır.

Bu çalışmada, Życzenie adlı şarkının Chopin’in yazdığı orijinal hali ile Liszt’in yaptığı Mädchens Wunsch adlı uyarlama karşılaştırmalı olarak melodik açıdan incelenmiştir.

https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/73909/1177640

Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.